onsdag 4. februar 2009

Prosessen har begynt...

Merker at jeg nå har komt skikkelig i gang med fordypningsoppgaven (som har liten tid på seg). Oppgaven blir ikke gjort av seg selv...

Obs! Kanskje jeg ikke har fortalt folket hva jeg skal fordype meg i! Jeg skal ha om blogging og om hvordan ungdommer (typisk tenåringsalder) bruker blogg. Det interesserer meg, og er passe kjekt til at oppgaven blir gjort. Håper også at mitt eventuelle publikum syns det blir lærerikt og interessant å høre på.

For å slippe å blogge etter jeg er skikkelig blir ferdig med det jeg ville blitt ferdig med til oppgaven i dag, så blogger jeg nå for å få en liten pause fra lesingen. Jeg kan også fortelle at jeg har funnet blogger som jeg skal se nærmere på, mer om hva blogging er og så har jeg snakt med to venner på biblioteket hvilket forh
old de har til blogging.

Konklusjonen og det jeg egentlig vil frem til er: at jeg har 'roen'.

(Legger til et bilde for smilets og øvelsens skyld)


12.02.09
Nå oppdaterer jeg litt for et par tre norsk-økter og for i dag:

jeg har funnet mange pålitelige nettsider med fakta og statistikk, har ikke fått hele oversikten enda. sliter ikke, men merker at det tar på...

har (endelig) funnet et bilde som jeg muligens kan ha som bakgrunn. men er usikker på en ting, så jeg spør Leif: gjør det noe om det er et Apple-merke på bakgrunnsbildet på presentasjonen? (link til bildet her.)

ellers så gleder jeg meg til å få oversikten, håper å få deg i dag, senest fredag. Gleder meg til resultatet.

har også sett litt på vurderingskriteriene, og hva jeg personlig bør forbedre meg på. F.eks ikke ha unædvendige pauselyder som "eeeh...", "øøøøh..." eller ikke holde på med håret på fremføringen og andre ting jeg har forbedringspotensiale på. Kommer til å holde på litt på lørdag også med særemnet mitt.

har også komt på to andre problemstillinger, så jeg har tre stk. nå, men er usikker på å snakke om alle med tanke på tiden...skulle gjerne hatt mer tid! men så får vi 14 - 15 min. denne gang, greit det. god øving til en eventuell muntlig eksamen.

Blogges!




4 kommentarer:

Leif Harboe sa...

Du har kanskje lært noe om samfunnsvitenskaplig metode? Du bør finne fram til relevant statistikk også, og ikke bygge på to kanskje litt tilfeldige intervjuobjekter. Metode- og kildebevissthet er viktig.

Leif Harboe sa...

Du har sosiologi eller samfunnsfag? Da ville jeg tro dere har jobbet med "metode". Det handler om hvordan man kommer fram til noe "gyldig", da kan man ikke bygge på tilfeldige intervjuobjekter, men ha et visst utvalg. Ofte vil det da som jeg kommenterer, være relevant å bruke statistikk - hvis man finner.

Solfrid Teline sa...

Nei, jeg har ikke sosiologi/samfunnsfag, men politikk. Så jeg er ikke så kjent med de begrepene de bruker i de fagene.

Holder på å lete frem "gyldige" statistikker.

Leif Harboe sa...

En av de norske ekspertene på blogging er Jill Walker: http://jilltxt.net/